Turuncu Aşki - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

14 Haziran 2013 Cuma

Turuncu Aşki



Hani hayaller rüyalar pembe olur derler ya.Hep pembe olacak değil ya.Bu sefer de hayalimiz rüyamız turuncu oldu:)
Sevgili Ayşegül de ilk gördüğümde rengine duruşuna vuruldum bu tatlının.Ayşegül kim derseniz? Görmeden tanımadan,kalpten kalbe köprüler kurduğumuz tatlı dilli bir kızımız.Bloğunu ziyaret ederek bu lezzetin asıl tarifine ve diğer lezzetlerine buradan bakabilirsiniz:)
Çoğu zaman hayal kırıklığı yaşasam da,görüntüsüne hayran kaldığım lezzeti muhakkak denerim.Ama bu sefer  hayal kırıklığı yaşamadım:)
Ayşegülüm de ilk gördüğüm gün hemen denemeliyim.Bu nefis görüntünün lezzetini de tatmalıyım diyerek mutfağa yöneldim.Evde havuç da azdı,sauver (kedi dili) bisküvi de yoktu olsun dedim.Mutfakta çareler biter mi? Evde ki ve elde ki malzemeyle yaparım bende:)
İşte evde ki ve elde ki malzemelerin reçetesi:)

MALZEMELER:

Yarım kg. Havuç (orta boy 4 adet)
3 su bardağı su
Yarım su bardağı toz şeker (tadı az gelirse çoğaltın)
2 Yemek kaşığı tepeleme dolu nişasta 
1 Paket vanilya
1 Küçük limon kabuğu rendesi
1 Küçük limonun suyu
Yarım paket etinin yoğun kakaolu bisküvisi

HAZIRLANIŞI:
Havuçları yıkayıp sebze soyucuyla soyarak tencerenin içine bir iki parmak kalınlığın da doğrayın.3 bardak suyunu da ekleyerek birlikte haşlayın.
Haşlanan havuçların suyunu ayrı bir tencereye süzerek.Su azalmışsa su ilave ederek 2 bardağa tamamlayın.
Haşlanan havuçları püre haline gelinceye kadar blendır veya rondo dan geçirin.(Ben el blendrından geçirdim)
Havuç suyuna nişastayı şekeri limon kabuğunu ve suyunu ilave edip.Tel çırpıcıyla çırparak pişirmeye başlayın,kaynamaya başlayınca.
İçine püre haline getirdiğiniz havuçları ve vanilyayı ekleyip 1 dakika kadar daha kaynatıp ocaktan alın.
18 cm.lik çember kalıbın çember kısmını servis tabağına koydum.Servis tabağının tabanını kakaolu bisküviyle kapladım.Bisküvilerin aralarında kalan boşlukları da bisküviyi ufalayarak doldurdum.(bisküvi tabanı biraz kalın olsun diye) üzerine her tarafına,tekrar 2 - 3 adet bisküviyi ufaladım.
Üzerine havuçlu karışımı döktüm.
Muhakkak 1 gece buzdolabında dinlendirin.Ertesi gün,soğuk olarak servis yapın.(Oda sıcaklığında bekleyince yumuşuyor)
Üzerini arzunuza göre süsleyin.Ayşegülüm nar ile süslemiş.İsmini de ''Narlı Havuç Rüyası'' koymuş.Çookkk da güzel olmuş.Rengine duruşuna yaptıktan sonra da lezzetine aşık olunca ben de.''Turuncu Aşkı'' diyerek kalplerle süsledim:)

Malzemem az olduğu için 18cm.lik küçük kalıba hazırlamama rağmen biraz ince oldu.

Bu nefis lezzeti arkadaşlarıma da tattırmak isteyince (sadece su miktarını 1 bardak daha artırarak ve 1 havuç fazlasıyla) Diğer malzemeleri,Ayşegülümün ölçüleriyle hazırladığım reçete:

MALZEMELER:
1 kg.Havuç +(soyduğum kabukların yerine + 1 küçük havuç ekledim)
5 Su bardağı su haşlamak için.
1 Su bardağı toz şeker
(Şeker tadı bana ve bazı arkadaşlara iyi geldi,bazıları az dedi.siz damak tadınıza göre ayarlayın)
100 gr. 4 yemek kaşığı tepeleme dolu mısır nişastası
1 Limon kabuğu rendesi
1 Limonun suyu
2 Paket vanilya
1 Paket eti yoğun kakaolu bisküvi


HAZIRLANIŞI:
Havuçların kabuklarını temizleyip,doğrayıp tencere de 5 bardak suyla haşlayın.
Havuçları,suyunu süzerek el blendrı veya robottan geçirip püre haline getirin.
Süzdüğünüz havuç suyunu.Azalmışsa 4 su bardağına tamamlayarak tencereye alın.
Üzerine nişastayı şekeri limon suyu ve limon kabuğu rendesini tel çırpıcıyla karıştırarak pişirin.
Kaynamaya başlayınca,içine havuç püresini ve vanilyayı ilave ederek 1 dakika kadar daha kaynatın.
Orta boy uzun borcama kakaolu bisküviyi dizin.Üzerine havuç püresini dökün.1 gece buzdolabında bekleterek soğuk olarak servis yapın.(Oda sıcaklığında bekleyince yumuşuyor)
Sevalce notlar;Bisküvi yerine kedi dili de olur.Üzerine ben hindistan cevizi serptim.
Karelerin birine çam fıstığı,diğerine hindistan cevizi sıralamasıyla süslenince de yeşil,beyaz ve turuncunun çok hoş bir sunum olacağını düşünüyorum:)
İlk yaptığım,kakaolu bisküviyle beğenilince yine ayni yaptım.Bir daha ki sefere Ayşegülüm gibi sauver (kedi dili) bisküviyle yapmayı düşünüyorum.


Bence sizler de bu lezzetten mahrum kalmayın yapın.Arzunuza göre süsleyerek,arzunuza göre de isimlendirin:)

Ayşegül'ümün;Narlı havuç rüyası.
Benim;Turuncu aşkım.
Bakalım sizin için ne olacak? :)) Gülümseme
Ben çokk sevdim,özellikle çocuklar için faydalı bir tatlı.Bu güzel tarif için tekrar teşekkürler Ayşegülüm:)

Havuçları sebze soyacağı ile soyup ta bir kase kabuk çıktığını görünce.Orta boy uzun borcama hazırlayacağım için.Dilim kalınlığı ince olmasın diye.Alt resimde gördüğünüz havuçları,kabukları soyulmuş + küçük 1 adet havuç daha ilave edilmiş.gr.ölçüsünü görmeniz için görüntüledim.

 

(Resimlere tıklayıp büyülterek bakabilirsiniz)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages