SOĞANLI ALT ÜST BÖREĞİ - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2 Nisan 2013 Salı

SOĞANLI ALT ÜST BÖREĞİ

SOĞANLI ALT ÜST BÖREĞİ.

Nefisssss bir börek..Ben hamurun tarifni kızkardeşim Candan Tarifler'den aldım.
O patlıcanlısını yapmış ben içini sadece soğanlı yaptım.
Beklediğimden çok daha lezzetli bir börek oldu.
Denemek isteyenler için ...

Malzemeler :


  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Yarım çay bardağı sirke
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • Alabildiği kadar un
  • Arasını yağlamak için erimiş 250 gr margarin (ben sıvıyağ kullandım)


İçi  için :
  • 1 kilo kuru soğan
  • Sıvıyağ
  • Karabiber ve toz kırmızı biber
Hazırlanışı :
  • Hamuru için tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın. 25 bezeye bölüp 10 dakika dinlendirin.
  • Bu arada için için soğanları yarım doğrayıp sıvıyağda pambeleşene kadar kavurun ve baharatlarını ve tuzunu serpip,ılımaya bırakın
  •  Dinlenen hamurları servis tabağı büyüklüğünde açın. Aralarına eritilmiş margarin sürerek  15'erli iki grup hazırlayın. Buzdolabında 15 dakika dinlendirin.
  • İlk hamur grubunu alarak elinizle tepsi büyüklüğünde iyice inceltin ve tepsiye yayın( yeterince inceltilmezse hamur kabarmaz ve tıkız kalır). Üzerine harç malzemesini dökün ve diğer hamuruda elinizle açıp üzerine kapatın. Kare dilimler kesip kalan yağı üzerine sürün...
  • Kızdırılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages