GALETA UNLU POĞAÇA - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2 Nisan 2013 Salı

GALETA UNLU POĞAÇA

GALETA UNLU POĞAÇA

Senenin ilk tarifi bu üzeri çıtır galetalı poğaçalar,bu benim ikinci yapışım ama ben bu  üzeri çıtırlığı pek sevemedim  ve sadece arşivimde bulunsun diye tekrar yaptım.
Poğaça galeteya bulandığında çıtırlıkla beraber sanki bir kuruluk ta veriyor ve bu pek bana göre değil..
Poğaça hamurum birkaç değişiklik dışında daha önce paylaştığım Peynirli soğanlı poğaça tarifiminle aynı..
Tarife geçmeden önce herkese hayırlı,sağlıklı ve sevdiklerinle birlikte geçireceği bir yıl diliyorum.


Galeta unlu poğaça için malzemeler :

  • 200 gr tereyağ ( oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  •  1 yemek kaşığı sirke
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tepeleme tatlı kaşığı tuz
  • 1 pk kabartma tozu
  • Yarım çay kaşığı karbonat
  • Yeterince un
İçi için :
  • 4 adet haşlanmışpatates
  • Kibrit kutusu kadar beyaz peynir
  • Karabiber,kırmızıbiber ve tuz

Hazırlanışı :
  1. Önce patatesler haşlanır ve ve ezilerek içine peynir ve baharatlar karıştırılıp bir kenarda bekletillir.
  2. Ayrı bir kapta un  hariç tüm malzeme iyice karıştırılır.
  3. Daha sonra beyaz un azar azar ilave edililerek  memesi yumuşak bir hamur yoğrulur.
  4. Hamurdan  parçalar kopartılıp yuvarlanır ve avuç içi kadar açılır.
  5. İçlerine patatesli karışımından azar azar konarak kapatılır ve yuvarlanır.
  6. Poğaçalar  galeteya bulanır  ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye yeleştirilir.
  7. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages