Zeytinyağli Enginar - Muhteşem Lezzetler - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

24 Şubat 2014 Pazartesi

Zeytinyağli Enginar - Muhteşem Lezzetler



Enginarla ilgili bir anımı paylaşmak istiyorum. Benim eşim İç Anadolu çocuğu . Yeni evlendiğimizde enginar menginar bilmezdi. Evliliğimizin ilk yıllarında Pazar alışverişini eşim yapardı. O yıllardan birinde , enginar mevsimi geldiğinde eşime sürekli enginarın çıkıp çıkmadığını soruyorum. Eşimde bana enginarın halen çıkmadığını söylüyordu. Bir gün balkondan bakarken yan komşumun eşini gördüm. Elinde enginarlar. Hemen “ AAA Mete amca enginar çıkmış mı?” dedim . O da bana “ne çıkması kızım bitiyor enginar zamanı” dedi. Akşam tabii ki eşimle aramda son derece sıcak bir konuşma geçtiğini tahmin edebilirsiniz :)) Ama artık eşimde bir enginar tutkunu. O da çok severek yiyiyor enginarı

Malzeme:



  • 4 adet enginar

  • 1 adet irice soğan, 3 -4 diş sarımsak

  • 1 büyük patates

  • 1 büyük havuç

  • 1 avuç bezelye

  • 1 limonun suyu

  • 3 adet kesme şeker, tuz

Yapılışı



  1. Havuçları ve patatesleri parmak parmak, soğanı yemeklik , sarımsağı ince ince doğrayın. Soğanı ve sarımsağı genişçe bir tencereye alıp 1 çorba kaşığı zeytinyağında kavurun. Üzerine enginarları oturtun. Bezelyeleri , havuçları, patatesleri ister enginarın üstüne , ister enginarların yanına koyabilirsiniz. Servis yaparken üstlerine yerleştirmeniz yeterli.

  2. Üzerine 2 bardak su, 1 limonun suyunu, şekeri ve tuzunu da ekleyerek sebzeler yumuşayana kadar kısık ateşte kadar pişirin. Yemek piştikten sonra 2 yemek kaşığı zeytinyağını üzerinde gezdirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages