Buğday Unlu Zeytinli Poğaça Tarifi - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

4 Aralık 2013 Çarşamba

Buğday Unlu Zeytinli Poğaça Tarifi



Uzun bir aradan sonra nihayet buradayım.
Bir sürü uzun uzun süren sebeplerden dolayı elim bir türlü yazmaya gidemedi.Bunu bir toparlanış olarak farzedip sık sık yazmaya çalışacağım.

Tambuğday Unlu Zeytinli Poğaça

Malzemeler :


  • 2 su bardağı ılık süt

  • 1 bardak yoğurt

  • yarım bardak sıvıyağ

  • 2 yumurta (bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılcak)

  • 1 paket instant maya

  • 1 tatlı kaşığı tuz (zeytinin tuzundan dolayı ben bir kaşık kullanıyorum)

  • 1 yemek kaşığı toz şeker

  • Aldığı kadar tam buğday unu (yaklaşık 1 kg kadar,Ben golda marka un kullandım)

  • 1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış hafifçe doğranmış zeytin (ben zeytinleri kendim ayıkladım.hazır ayıklanmış da kullanabilirsiniz)
Yapılışı :


  1. Un hariç tüm malzemeleri bir kapta karıştırın.Un ekleyerek ele yapışmayacak bir hamur elde edin.(çok kuru bir hamur olmasun yoksa güzel kabarmıyor)Hamurun üzerini nemli bir bezle örtüp 40-45 dakika mayalanması için bekletin.

  2. Hayalanan hamura zeytinleri ekleyip hafifçe yoğurun.Hamurdan parçalar koparıp fırın tepsisine yerleştirin.Tekrar mayalanması için 30 dakika kadar üzeri kapalı bir şekilde bekletin.Üzerine yumurta sarısı sürüp önceen 180 c ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun...













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages