Otlu Poğaça Tarifi - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

14 Temmuz 2013 Pazar

Otlu Poğaça Tarifi


Sagolsunlar es-dost, arkadaslarin Zeynep icin hayirli olsun ziyaretleri devam ediyor. Ablamin dedigi gibi "tum Amerika":) olmasa da bircok misafirimiz oluyor, gurbet elde ne buyuk zenginlik! Allah daim etsin.
Bugun de bir grup arkadasi konuk ettik ve yaptiklarimdan bazilarini fotograflayinca bloga malzeme cikti. (.Zeynep'ten sonra ilk kez yemek fotografi cektim, en buyuk fark yemeklerin hareket etmemesi :)))) Blogun adinda "mutfak" kelimesi geciyor, yalanci cikarmayalim bari :)

Beyhan'da gordugum bu otlu pogacalar son iki haftada uc kez yaptim sanirim. Kargacik burgacik goruntusune ragmen cumartesi aksamki cay partimizde cok begenildi, tarifi soruldu. Kendi yaptigim haliyle burdan paylasalim :

Malzemeler ay degisik bir kelime kullanmis gibi hissettim kendimi, e ne zamandir tarif vermiyordum malum :)

1 su bardagi yogurt
yarim su bardagi siviyag
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
Arzi edildigi miktarda ,arzu edilen cesit Peynir (Su ana kadar ev yapimi cokelek, beyaz peynir, Ispanyol peyniri kullandimm)
Aldigi kadar un

Kullandigim ot ve baharatlar: Kurutumus dereotu, kirmizi biber, pul bibber, kara biber, corek otu, susam,isirgan otu tohumu vs vs.
Uzeri icin: Yumurta sarisi ve susam

Tum malzemeleri karistirip olusturdugum hamuru 375 F'de pisirdim

Notlarim:
~Ilk denememde tarifteki gibi tereyagi kullanmistim, 2. denemede kullanmadim.Baktim cok buyuk fark yok, hic kullanmamaya karar verdim.
Guncelleme: Bay Lama'nin notu: Ilki daha guzel olmustu!
dolayisiyla ustteki cumleyi degistiriyoruz ve e"lbette tereyagli daha guzel oluyor, bundan boyle kullanmaya karar verdim" diyoruz ;)
~Damak tadina gore icindeki otlar baharatlar degistirebilir ama bence en onemli unsur dereotu.
~Kulak memesi kivamindan daha yumusak (tamam itiraf ediyorum, civik :P ) bir hamuru oldugu icin tam yuvarlayamamistim( bir itiraf daha, yuvarlamaya ugrasmadim bile :)) O yuzden yuvarlak degil de surrealist sekillere sahip oldu pogacalar. E benden de bu beklenir zaten ;)
Denerseniz begenirsiniz,
Afiyetle yersiniz;)

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages