Tahinli Kurabiye 2 - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

25 Haziran 2013 Salı

Tahinli Kurabiye 2

Tahinli Kurabiye 2 Olarak güzel bir lezzeti daha sizlerle paylaşıyorum.


Daha önce bir kez pekmezli tahinli, bir kez de sadece tahinli kurabiye yapıp sizlerle paylaşmıştım. Bugün tarifini vereceğim tahinli kurabiye tarifi İzmir'den. Annemin dünürünün kızı ve torunlarından. Üstelik ben derin dondurucuda muhafaza edilmiş haline yetiştim. O kadar çok hoşuma gitti ki! Ağızda dağılıyor. Benim yaptıklarım daha kıtır olmuştu. Margarin ve çiçekyağı farkı olabilir. Ben tahinini ve pudra şekerini daha az koymuştum. Tahin seviyorsanız bu tarifi hiç kaçırmayın diyorum. Nazan ablacıım, Hamide ve Hülya' cımmm ellerinize sağlık...Muhteşem bir şey bu kurabiye yaaa!!!

MALZEMELERİ:
200 gram tahin
250 gram pudra şekeri
100 gram çiçekyağı
310 gram un
8 gr kabartma tozu
100 gram kırık ceviz
YAPILIŞI:
1- Ceviz dışında tüm malzemeleri yoğuralım. Hamuru streç filme sarıp yarım saat dinlendirelim.
2- Hafif unlanmış tezgahta cevizi ekleyip tekrar yoğuralım. Hamuru 25 gramlık parçalara bölelim.
3- Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yuvarlak bezeler yaparak yerleştirelim. Arzu edilirse küçük kurabiye kalıplarıyla bezelere şekil verelim.
4- 170 derecede ısıtılmış fırında 10 dakika pişirelim. Fırının ısısını 150 dereceye indirelim. 30-35 dakika daha pişirelim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages