Soslu Biberli Hindi Köfte Yemeği - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

15 Haziran 2013 Cumartesi

Soslu Biberli Hindi Köfte Yemeği

Tüm ziyaretçilere blogcu dostlarıma haftanın son gününden sevgiler,selamlar.

Bugün biz ev hanımlarının temizlik günlerinde o kadar işin arasında ne pişirsem sıkıntısında.Çalışan hanımların işten gelince ne pişirsem sıkıntısında.Çabucak pratik,doğaçlama hazırladığım lezzetimden bahsedicem.

Bu lezzete birde şık bir isim bulursunuz. Soslu kabak biber yatağında hindi köfte diye.))) Yanına da çoban salata ve yoğurtla işte size hem sağlıklı,hem leziz güzel bir menü.Sofrayı kurduğunuz da evin küçük ve büyük beyinden , bu kadar işinin arasında ne güzel bir sofra kurmuşsun , eline sağlık hanımcım,eline sağlık anacım diye övgü bile alırsınız.Tabii yorgunluğunuzda o an uçup gider,emeğinizin karşılığını takdir görerek almışsınızdır.Yorgunda yoğunda olsak her ne yaparsak yapalım,zorda kolay da olsa sevgiyle hazırladığımız herşeyde sonuç mükemmel oluyor.


Bu arada çok şükür temizlikler bitti.1 temizlik kaldı .Hayatta başaramadığım tek şey de bu.Ne mi? Fazla kilolardan kurtulma temizliği.Hakkımı yemiyeyim ara sıra başarıyorum ama beni çok seviyorlar ki kısa sürede geri geliyorlar.Su içsem yarıyor diycem ama YALANNN.))) Tatlısız duramıyorum.


Neyse tarifime döneyim.


MALZEMELER:

400 gr.Hindi kıyması

1 Soğan

1 Patates

3 Diş sarımsak

2,5 Dilim çavdar ekmeği (tost ekmeğinden küçüktü dilimler)

4 -5 Dal maydanoz

1 Yumurta

1,rer çay kaşığı:Tuz,kekik,kimyon,kara biber,pul biber.


HAZIRLANIŞI:

Patates,soğan ve sarımsağın kabuklarını soyarak iri kuşbaşı şeklinde doğrayıp.Ekmek,maydanoz,yumurta ve baharatlarla birlikte tüm malzemeyi robotta çektim.Sonra kıymayı da iave edip hepsini birlikte tekrar robotta çektim.Yağladığım orta boy kare borcama elimle bastırarak yaydım.

Ayrı bir borcamda elma dilimi patateslerle birlikte 2 ayrı borcam da yan yana 200 derece fırında piştiler.



Onlar fırında pişerken:Biber kabak yatağı demiştim ya.))) Dolapta kalan 1 kabağı temizleyip uzunlamasına kesip yarım ay şeklinde doğradım.1o tane kadar çarliston biberlerin tohumlarını temizledim.Büyüklüklerine göre 3 çe veya 4 de kesip tavaya aldım.1 y.k. sıvıyağ ve yarım çay bardağı kadar su ilavesiyle kapağı kapalı olarak kısık ateşte pişerek suyunu çekince minik minik kıydığım sarımsakları ve rendelediğim domatesleri ilave ettim.Kavrulunca ocağı söndürdüm.Siz isterseniz kızartarak da yapabilirsiniz.Biz çok sevmemize rağmen beyimin kalp ameliyatından sonra kızartmadan uzak durmaya çalışıyoruz.

Evet yemeklerimiz pişti sıra sunuma geldi:Önce servis tabağına domates soslu sebzeleri yaydım.Borcam da kızaran köfteyi önce + şeklinde sonra x kesince 8 üçgen köfte dilimi çıktı.sebzelerin üzerine köfteleri ve aralarına patatesleri dizdim.Patateslerin kalanlarını da ayrı bir tabağa aldım.Oğlumun meşhur ketçapı da masada yerini aldı.Yanına da güzel bir çoban salata ve yoğurt  bugünü de kurtardık demektir.

Çok şükür RABBİME bize bu nimetleri verdiği için.

                                                                       Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages