KUZU ETLİ ŞEVKETİ BOSTAN - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2 Nisan 2013 Salı

KUZU ETLİ ŞEVKETİ BOSTAN

KUZU ETLİ ŞEVKET-İ BOSTAN

Bu haftada otlara devam hemde otların en lezzetlilerinden biri (diğeride kapırcak bence)..:)))
Zeytinyağlısıda,salatasıda yapılabilir ama en lezzetli hali bence etlisi ama diğer otlara göre
 fiyatı epey yüksek...
Geçen hafta kilosu 10 liradan aldım bu hafta 15 olmuş ama almadım.Geçen hafta yediğim arapsaçının ve kapırcağın lezzetine doyamadığım için bol bol onlardan aldım..Hemde kilosu 2 liradan..:))
Onlarıda fotoğrafladım,yayınlayacağım inşaAllah..
Malesef şevketi bostanın çiğ halinin fotoğrafını çekmeyi unuttum,ilk fırsatta çekip paylaşacağım.
Hayırlı,huzurlu ve mutlu bir hafta dileyip hemen tarife geçiyorum.


Şevket-i Bostan için malzemeler :

  • Yarım kilo şevket-i bostan
  • 300 gr kuzu eti
  • 1 büyük boy soğan
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı un
  • Yarım limon suyu
  • Zeytinyağ
  • Tuz,karabiber
  • Yeterince sıcak su
Hazırlanışı :

  • Soğanı küp küp doğrayıp zeytinyağında sarartıyoruz.
  • Kuşbaşı doğranmış etleri ilave edip kısık ateşte suyunu bırakıp çekene kadar pişiriyoruz.( kuzu eti olduğu için su ilave etmeye veya haşlamaya gerek duymuyorum)
  • Etleri suyunu bırakıp yavaşça pişerken temizlenmiş olarak aldığımız ve bolca yıkadığımız şevketi bostanın yeşil kısımlarını kopartıp bir kenara ayırıyoruz ( sonra kullanılacak) sert kısımlarını irice doğruyoruz.
  • Suyunu çeken etleri birkaç dakika kavuruyoruz.
  • Kavrulan ete şevketi bostanı ilave edip karıştırıyoruz ve yaklaşık iki su bardağı sıcak su ekleyip mümkünse düdüklüde veya normal tencerede pişiriyoruz.Şevketi bostanın sert kısımları yumuşamaya başladığında yeşil kısımlarını ilave ediyoruz.( düdüklüdeyse 5-6 dakika sonra açıp set kısımları yumuşamaya yakınken yeşil kısımlarını  ilave ettikten sonra üzerine normal kapak kapatarak pişirmeye devam ediyorum.
  • Yeşil kısımlarıda yumuşadığında ayrı bir kapta yumurtanın sarısı,unu,limon suyunu ve yarım çay bardağı suyu  çırpıyoruz ve üzerine yemeğin sıcak suyundan azar azar ilave edip karıştıyoruz.Yavaş yavaş pişmekte olan yemeğin üzerine ilave edip karıştırıyoruz ve bir taşım kaynadıktan sonra ocaktan alıp tuzunu ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz..
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages