EKŞİLİ MALHITA ÇORBASI PİRİNÇLİ MERCİMEK - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2 Nisan 2013 Salı

EKŞİLİ MALHITA ÇORBASI PİRİNÇLİ MERCİMEK

EKŞİLİ MALHITA ÇORBASI ( PİRİNÇLİ MERCİMEK)

Bu tarifi  uzun zaman önce kardeşim Candan Tarifler bloğunda paylaştığında görmüştüm ve  adı ilginç gelmişti ama malzelemere bakınca "pirinçli mercimek bea,ben bunu yapıyorum zaten"demiştim,kendi kendime..:))
Malhıtada mercimek demekmiş zaten..:))) Antep'de mercimeğe malhıta diyorlarmış..
Benim sık yaptığım ve eşimin içmeye doyamadığı nefiss bir çorba..
Yapanı çoktur ama eğer henüz denememiş varsa mutlaka bu çorbayı yapın ama illaki bol limonlu ve kimyonlu
olsun ve pişirirkende mercimeği ve pirinci biraz dağılsınlar ama  blendırdan geçirmeyin..:))
Bu soğuklarda sıcacık sıcacık içilecek en lezzetli çorbalardan biri..:))


Malzemeler :

  • 1 Su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 Çay bardağı pirinç
  • 1 Küçük boy soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 Tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 Çay kaşığı dolusu kimyon
  • İsteğe göre pul biber
  • Limon suyu ( miktarı damak tadınıza göre ama bolca olmalı)
  • Karabiber ve tuz
  • Zeytinyağ
  • Yeterince su 
Hazırlanışı :
  1. Soğan rendelenir yağda sarartıldıktan sonra salçası ilave edilip birkaç dakika kavrulur.
  2. Suyu ilave edilir ve kaynayınca bolca yıkadığımız mercimeği ve pirinci ilave edilir.
  3. Karabiberi,tuzu,kimyonu serpilir.
  4. Naneside serpilir( ben teryağında yakımıyorum,içine ilave ediyorum,isterseniz 1 yk tereyağında yakıp üzerine ilave ediliebilir ama tavsiyem pişerken içine atılması..
  5. Limon suyuda ilave edilip mercimekler ve pirinç hafif dağılmaya yakınken ocaktan alınır.
  6. Çorba pişerken suyu yeterli gelmezse mutlaka sıcak olarak azar azar ilave edilmeli..
Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages