EBEGÜMECİ YEMEĞİ - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2 Nisan 2013 Salı

EBEGÜMECİ YEMEĞİ

EBEGÜMECİ YEMEĞİ

Pazartesi günü cibes tarifi paylaştığımda yazmıştım"bugün pazara çıkıp,soluğu otçuların yanında alacağım "diye..Aynen öyle yaptım ve abarttımda abarttım,mevsimin ne kadar otu,yeşilliği varsa aldım.
Yemyeşil ve tazecikler insan görünce dayanamıyor ki..:))
Hatta eşşek helvası diye bir ot aldım ilk kez deneyeceğim,beğenirsem ve fotoğraflayabilirsem paylaşacağım..)))))
Hiç sevmiyorum bu otların,sebze yemeklerinin fotoğraflarını çekmeyi,hiç fotojenik değiller..:)) ve en 1 saat uğraşıyorum bulamaç gibi görünmesinler, güzel bir poz çekebileğim diye ama sonunda buna değiyor.Fotoğraflarımla ilgili facebook ta ve bloğumda öyle güzel yorumlar okuyorum ki,
nasıl mutlu oluyorum anlatamam..:))Çoook teşekkür ederim çok..:))
Neyseee gelelim ebegümecine..:)) Çocukluğumda pek sevmezdim,şimdide öyle ayıla bayıla yediği söyleyemem ama yinede böyle kıymalı pirinçli,üzerinede sarımsaklı yoğurtla hiç fena değil..
Henüz denememiş olanlar için buyrun tarife..:))


Malzemelere :

  • 1 demet veya 500 gr ebegümeci
  • 2 orta boy soğan
  • 200 gr kıyma
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • Zeytinyağ
  • Tuz,karabiber,pul biber
Hazırlanışı :
  1. Ebegümecinin yaprakları dallarından kopartılır ve bol bol yıkanır.
  2. Küp küp doğranmış soğanlar yağda sarartıldıktan sonra kıyması ilave edilir ve kavrulur.
  3. Kavrulan soğan ve kıymanın üzerine ebegümeci ve yıkanmış pirinci ilave edilir.( pirinci ebegümecini biraz pişirdikten sonra ilave edersek  pirinç yumuşayana kadar otlar iyi pişip ölüyorlar.
  4. Tuzunu,karabiberini ve çok az pul biberide serptikten sonra ocağın en küçüğünde ve altını iyice kısıp kendi susuyla pişmeye bırakıyoruz ama içinde pirinç olduğu ve çekeceği için eğer gerekirse azar azar sıcak su ilavesi yapılmalı.
  5. Pirinçler yumuşayınca ve suyunu çekince ocaktan alıyoruz.
Afiyet olsun.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages