Sütlü Sebze Çorba Tarifi - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

14 Ağustos 2013 Çarşamba

Sütlü Sebze Çorba Tarifi

Sütlü Sebze Çorbası




Yemem diyene yedirten çorba :)



Evet aynen oldu, ben bunları yemem diyen Enginciğe, gayet güzel yedirtti.Hatta bir tabak yetmedi, ikincisi istendi.
Bu aralar vitamin alma peşindeyim :) Pıtırcık kuvvetli beslensin, sebzeyi meyveyi seçmeden yemeyi daha uzaklardayken öğrensin diye sapı sapana katıp karıştırıp pişirip duruyorum. Bu çorbayı da tamamen kendime yapmıştım aslında pardon, bana ve pıtıra :) Engin nasıl olsa içmez diye ona sormayı düşünmedim bile. Eve geldiğinde tencerenin kapağını açıp, "bu ne çorbası?" diye sorunca direk cevabım, "sen yemezsin, sebze çorbası" oldu. Ama sonuna çorbaya olan methiyelerimi direk sıralamayı ihmal etmedim tabii. Şöyle güzel, böyle lezzetli falan filan. O gün bizimki uysaldı sanırım :) tek dediği "eee koy içelim bari" oldu. Daha önce içinde ne olduğunu söylemediğim Kerevizli Mercimek Çorbası da sonucu olumlu olmuştu ama bu sefer işim daha da bir kolay oldu sanki :)



Neyse ... Ben çorbayı ısıttım, küçücük bir kaseye biraz koydum ki çorbacığım ziyan olmasın :) Çok eminim ya içmeyeceğinden. Çünkü bizimki onu yemem, bunu yemem dışında tek bildiği makarna yerim, pilav yerim durumunda :)



Başladı içmeye... Güzelmiş dedi ilk fırtta. Sonra baktım tabağı sıyırdı ve ne dedi ? "Bir tabak daha versene"... Ağlamak istiyorum :) Bu lafı duydum ya, inanılmaz :) İşte bu çorbanın hikayesi de budur :) Yemem demelerine bakmayın siz yine de bir sorun, ikram edin :)


Sütlü Sebze Çorbası




Malzemeler:




  • 1 adet patates

  • 1 adet kurusoğan

  • 1 adet kereviz

  • 5-6 adet kereviz yaprağı

  • 1 adet kabak

  • 1 adet havuç

  • 2 diş sarımsak

  • Su

  • 1,5 su bardağı süt

  • tuz

  • karabiber (Kotanyi Tane Karabiber kullandım)

  • 1 çay kaşığının ucu ile kimyon

  • 3-4 yemek kaşığı zeytinyağ

  • 1 adet Maggy Tavuk bulyon (ilave edilmese de olur)

Tüm sebzeleri soyup orta irilikte doğrayıp üzerlerini geçecek kadar su ekleyerek, yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz. Sebzeler yumuşayınca zeytinyağını ilave edip blender ile sebzeleri iyice eziyoruz. Tuz, bulyon ve diğer baharatlarını ekleyip, süt ve kıvamına göre sıcak su ilave ederek kısık ateşte bir taşım kaynatıyoruz.



Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages