Firinda Sigara Böreği Tarifi - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

13 Temmuz 2013 Cumartesi

Firinda Sigara Böreği Tarifi

Yagi az, emegi az, lezzeti yerinde.. Yeni gozdem Firinda sigara boregi:)
Bes cayina buyurmaz misiniz?" yazisinda ilk sigara böreği denememden bahsetmistim. Sizlerden de onerileri, puf noktalari gelmisti. Yaga batirip cikarip ,firinda pisirmek onerisi aklima cok yatmisi cunku kizartma bana gore degil! Hem ugrastirmasi, hem saglik acisindan.
Peynirli sigara boregi denedim bir sure once, citir citir boreklerimiz oldu afiyetle yedigimiz:)

Firinda Peynirli Sigara Boregi
Cumartesi sabahi misafir agirlama seanslarindan birinde de tavuklu, patatesli firinda sigara boregi denedim. Cabukcacik, citir citir ne guzel oldu. Tek sorun sucuklu yumurta yapmakla mesgul Bay Lama'nin onune tepsiyi koyunca,yanlislikla tepsiye dokunmasi sonucu eli yandi azicik , benim de dusuncesizligimin payi vardi azicik ama unuttuk gitti, Allah yakmasin. :)






Yakin bakis:)
Firinda Sigara boregi icin:
Ucgen yufkalar
Genisce bir  kapta siviyag

Ici icin:
Secenek 1: Peynir +maydanoz
Secenek 2: Haslanmis didiklenmis tavuk+ Haslanmis rendelenmis patates+ baharatlar+ yag (Hepsini guzelce karistirin. Kirmizi biber, karabiber ve tuz kullanmistim. Vaktim olsa sogan kavuracaktim ama iyiki de yapmamisim, bu  hali gayet guzel olud. Kusura bakma soga ama sensiz de oluyormu:)))
Uzerine yumurta sarisi ve hashas tohumu

Hazirlanisi:
Normal sigara boregi hazirlar gibi sariyoruz borekleri.
Genisce bir  kaba koydugumuz siviyaga batirip tepsiye diziyoruz. Yagi bolca koymanizda mahsur yok, cok kullanilmayacak zaten ve artanini degerlendirebilirsiniz.
Kizarana kadar firinda pisirip, sicak sicak "Oh be, kim ugrasir kizartmayla" diyerek afiyetle yiyoruz.








Peynirli tuzlu kek

Onceki gunden hazirlik yapinca, kahvaltiya misafir agirlamak ne kadar kolay oluyormus bunu da ogrendim bu sefer:)
Yuzumu hep ak cikaran, ne verirsen kabul eden peynirli tuzlu kek (bu sefer 2 yumurta, normalde cokelek gibi olan ama  bu sefer kivami bir "ilginc" olan cottage cheese (yeni marka denemenin riskleri),sivi yag, krem peynir, hashas tohumu, susam,  kabartma tozu,un goz karari... ) ve tatli olarak beyaz cikolatali kakaolu kek cumadan hazirdi. Sabah borekler, kahvaltiliklar, olmazsa olmaz sucuklu yumurta  ve misafirlerden gelen bageller; zorla herkese yapboz parcasi verip, "bana kitap oku dedim sana!" tehditleri savuran bir Zeynepiko... Daha ne olsun?
Keyifler daim olsun insallah,
Selametle kaliniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages