Kadinbudu Köftenin Kolay Tarifi - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

13 Ağustos 2013 Salı

Kadinbudu Köftenin Kolay Tarifi

kadınbudu köfte



Ben çok sık pişirmesem de çocukken annemin çok yaptığı ve çok da sevdiğim bir köfte çeşididir,kadınbudu köfte. Engin pek sevmiyor diye ben yapmıyordum ama son yapışımda sever oldu, nasılsa :) Dolayısıyla, sanırım bundan sonra daha çok elim gidecek. Aslında orjinal tarifinde kıymanın yarısı kavrularak hazırlanıyor ama ben böyle yapmıyorum, tamamen çiğden uyguluyorum. Bana daha pratik geliyor ve aynı sonucu aldığımı düşünüyorum açıkçası.Yanına da Nohutlu Bulgur Pilavını şiddettle tavsiye ediyorum, çok yakışıyorlar.


Malzemeler: (10 adet köfte için)



  • 250 gr kıyma (yağsız dana kıyma kullanıyorum)

  • 1 su bardağı haşlanmış pirinç (diri olması önemli, çok lapa gibi haşlanmaması lazım)


Not: Ben bir önceden kalan pilav varsa onu değerlendirmek için kullanırım, siz de değerlendirebilirsiniz.



  • 1 adet orta boy kurusoğan

  • tuz, karabiber, kimyon

  • 1 yumurtanın sarısı

  • 4-5 yemek kaşığı un

  • kızartmak için sıvıyağ


Yapılışı:


  • Soğanımızı rendenin ufak tarafı ile ağza gelmeyecek şekilde rendeliyoruz.

  • Bir kasede soğan, kıyma, pirinç ve baharatı yoğuruyoruz.

  • Yoğurduğumuz harçtan orta irilikte parçalar alıp, elimizle şekillendiriyoruz.

  • Yumurta sarısını bir kasede çırpıyoruz.

  • Köftelerimizi önce una, sonra yumurta sarısına sonra tekrar una bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz.

  • Sıcak ya da soğuk servis edebilirsiniz. (Açık büfe davetlerinizde soğuk olarak da tercih edebilirsiniz.)


Afiyetle & sağlıkla,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages