Evde Erişte Tarifi 2013 - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

18 Mayıs 2013 Cumartesi

Evde Erişte Tarifi 2013


Etkinlik konumuz kış hazırlıkları ve etkinlik sahibesi mahsun prenses. Kolaylıklar diliyorum kendisine...
Bu ay kevgirden bayağı faydalandım. Eee tariflerime geçeyim derken baktım etkinlik konusu, kış hazırlıkları ve bizde bu konuyu Kevgir/Ekim sayısında işlemiştik. Değerlendirmek lazımdı. Aslında, evde çeşit çeşit turşularda var ama bende zerre kadar vakit yok. Akşam olupta yatağa yattığımda, yorgunluğum o zaman ortaya çıkıyor. Bütün kemiklerim sızlıyor. Yok ben dinlenemem ki... Bitmez bende işler.


Ama bazen hayal kurmak süper oluyor. Hafta sonu gelecek. Temizlizliği, yemeği, çamaşırı, yapılacak ne varsa, hepsini benim yerime birileri yapsa ben sıcacık evimde kedi gibi sobanın arkasına kıvrılıp bütün gün bir çay içsem bir bişeyler yesem, bir soda içsem, sonra yine çay yine yemek, yine soda ha ha hepsi ayağıma gelse.


Ya siz beni dürtün ya kalkıpta mutfaktaki yığılı bulaşıkları yıkayayım. Yukarıda saydıklarımı ancak rüyamda görürüm :):):)
Neyse kış hazırlıklarım aslında çok kolay, yeterki yapmaya karar verin herşey süper oluyor. Kendiniz yaptığınız için gönül rahatlığı ile yiyorsunuz.
Tarifler Şöyle;


ERİŞTE:

Malzemeler:
1 çay bardağı süt
2 yumurta
4 su bardağı un
tuz
Hazırlanışı:
1- 1 Çay bardağı süt ve 2 yumurta çırpılır. 4 bardak un yoğurma kabına konur 1 tatlı kaşığı tuz eklenir. Ortası havuz gibi açıp sütlü karışım eklenir,yoğrulur,
2- Hamur iki bezeye ayrılır. Nemli bir bez içinde 1 saat kadar dinlendirilir.
3- Un serpilmiş tezgahta oklava ile yarım cm kalınlığında açılır. Tekrar 1 saat kadar dinlendirilir. Yufkalar istenilen kalınlıkta kesilip tepsiye konur fırında üzeri kızarana kadar kavrulur.



DOMATES SALÇASI:

5 Kilo domates ve tuz.
Domatesleri yıkayıp doğradım. Bir bez torbaya koyup 2 gün suyunu süzdürdüm. Kevgire alıp
bastırarak püre haline getirdim. Yeteri kadar tuzu ilave ettim
Büyük bir tepsiye yayıp üzerini tülbentle örttüm. Kuru ve güneşli bir yere koyarak
karıştırararak suyunu çektirdim. 3-4 gün sürdü. Kavanozlara koyup sakladım.


KÖZLENMİŞ BİBER TURŞUSU:

Hazırlanışı: Ben 5 kilo biber alarak fırında közledim közlenen biberlerin kabukları soydum. saplarını ve çekirdeklerini çıkararak doğradım. 1 Sap maydanozu ayıklayıp yıkadım, tatlı yeşil biberleri iri iri doğradım. 4 baş sarımsak soyup hazırladım ve hesini harmanladım.
üzerine 1 yemek kaşığı şeker, 2 yemek kaşığı tuz, 1 bardak sirke ve 1,5 bardak ayçiçek yağı koyup iyice karıştırdım.


BİBER SALÇASI:

5 Kg Kırmızı Biber,
2 Yemek kaşığı tuz.
Biberlerin çekirdekleri çıkarılarak yıkanır ve süzülür. Robatta püre haline getirilir.
Tepsiye konur yine üstü tülbentle örtülür. Suyunu iyice çektikten sonra tuzu ilave edilir 3-4 gün karıştırılır. Kavanozlara konup saklanır.



En kolay pratik yemek tarifi ile sende hızlı yemek yap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages