Muhammara Mezelik Salata Tarifi - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

13 Mayıs 2014 Salı

Muhammara Mezelik Salata Tarifi

İşte ne zaman kahvaltı yapmaya karar versek, ofisteki arkadaşımızdan (daha doğrusu annesinden) tek istediğimiz olur, o da; Muhammara Tarifi. "Acı-macı vız gelir bize bacı" diye diye, ekmeklerimizi muhammaraya bir bulayışımız var ki, (bence) görmemelisiniz :)

 

Sonuçta annesine muhammara yaptıramayacağımıza göre, tarifi alıp istdiğim zaman yaparım diyerek, halis Kilis usülü muhammara tarifini aldım ve bir acı delisi olan kardeşimin de "pek ala!" onayı ile yaptım. Denemezseniz üzülürsünüz diyorum, başka da bir şey demiyorum :)


Malzemeler:

- 4 adet taze kırmızı biber
- 1 dilim bayat ekmek
- 2 dilim tuzsuz etimek
- 3 yemek kaşığı toz biber
- ½ tatlı kaşığı kimyon
- 1 su bardağı zeytinyağı
- 1 su bardağı çekilmiş ceviz içi
- yarım limonun suyu


Yapılışı: Taze kırmızı biberler yıkanıp, tohum yataklarından temizlenerek 4 parçaya ayrılır. Temizlenmiş kırmızı biber parçaları, bayat ekmek ve tuzsuz etimek ile beraber rondoda çok ince olarak çekilir. Elde edilen karışım diğer tüm malzemeler ile beraber karıştırılarak servis edilir. Beğenmeyen olursa bana söylesin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages