Zeytinyağli Yaprak Sarma - Sofra Yemek Tarifim - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

24 Şubat 2014 Pazartesi

Zeytinyağli Yaprak Sarma - Sofra Yemek Tarifim


He he hep pratik yemekler olacak değil ya, arada bir de zorlamak lazım. Gerçi ben yaprak sarmaların her türlüsünü zevkle yaparım. Yemesini sevince yapması da kolay olurmuş. :)) Yalnız kardeşim evlenirken iki koca tencere yaprak sarması yapmıştım anneme gelecek misafirlere. Var ya bu kadar mı uzun sürer. Bütün gece yaprak sarması sarmıştım.
Bu arada yapraklar bahçeden. Taze taze.

Ya bu arada benim madde işaretlerim kayboldu. Artık koyamıyorum onları . Nasıl yapacağım ? Yok mu bana acele bir yardım ..Bakın aşağıda yıldız yıldız yapmak zorunda kalıyorum :((

Malzemeler:

* yarım kilo yaprak.
* 1.5 bardak yıkanmış ve ayıklanmış pirinç
* 2 büyük boy soğan
* yarım poşet dolmalık fıstık ve kuş üzümü
* bol nane, yaklaşık 3-4 yemek kaşığı ve tuz
* 1/4 demet maydanoz
* 1 orta boy domates (hafif tat katsın diye)

Yapılışı:
1 - Soğanları yemeklik ama bir az daha ince doğrayın. 1 yemek kaşığı zeytinyağında fıstıklarla beraber hafif kavurun. Üstüne pirinçleri de atın kavurmaya devam edin. Domatesi rendeleyin ve içine katın. Yaklaşık 2-3 dakika sonra üstüne bir su bardağı su ekleyin. Naneleri, kuş üzümlerini , tuzunu ve ince ince kıydığınız maydonozlarınızı da ekleyin. Kısık ateşte karıştırarak suyunu çektirin. Altını kapatıp soğumaya bırakın. İçini hazırladık bitti.

2- Yapraklarınız taze yaprak ise, yaprakları kaynayan suda renk değiştirene kadar tutmanız yeterli. Eğer salamura yaprak ise kaynayan suda bir kaç dakika kaynatın. Hatta ben suyunu süzüp bir kere daha kaynatıyorum. Çünkü o tuzlu suyu sevmiyorum.

3- Yaprağınızı serin. Kalın tarafına ince bir şerit halinde içinizi koyun. Önce yan yaprakları pirincin üzerine kapatın. Daha sonra kalın kısmında , size gelen taraftaki yaprağı pirinçlerin üstüne kapatarak yaprağı yuvarlayın. Tenceye dizin. Pirincinizin 2 katı kadar su koyun. Suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin. Altını kapattıktan sonra 2 kaşık zeytinyağını üstünde gezdirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages