Terbiyeli Pirinçli Zeytinyağli Yerelmasi Tarifim 2014 - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

24 Şubat 2014 Pazartesi

Terbiyeli Pirinçli Zeytinyağli Yerelmasi Tarifim 2014




Ata pek yemesede (zorla patateslerinden) bence nefisss oluyor. Terbiyeli olduğu için son derece lezzetli.
Denemenizi tavsiye ederim.

Ben çok az su koyuyorum. Piştiğinde suyunu komple çekmiş oluyor.

Malzemeler:


  • Yarım kilo yerelması

  • 2 adet havuç

  • 2 adet orta boy patates

  • 1 kahve fincanı pirinç

  • 1.5 su bardağı su

  • 1 yumurta sarısı, 1 limonun suyu

  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz, 1 adet kesme şeker
Yapılışı:



  1. Havuçları parmak uzunluğunda dikdörtgen şeklinde doğruyorum. Yerelmaları ile patatesleride ceviz büyüklüğünde küpler şeklinde doğruyorum.


  2. Zeytinyağında önce 1-2 dakika havuçları çeviriyorum. Sonra patatesleri ekliyorum. Üstüne su ekliyorum. Tuzunu, şekerini de ekliyorum. Kaynadıktan sonra patatesler ve havuçları yerelmasız 5 dakika kısık ateşte pişiriyorum. Sonra üstüne yerelmalarını ve pirinci ekliyorum. Yerelmaları ile patateslerin pişme süreleri birbinden farklı olduğu için yerelmalarını daha sonra atıyoruz. Pirinçler piştiğinde yemek pişmiş demektir.


  3. Yemek ılındığında, kasede bir yumurta sarısına bir limonu sıkıyoruz. İyice çırpıyoruz. Yemeğin üstüne döküyoruz. Yer elmalarını parçalamadan hafifçe karıştırıyoruz. Yemeğimiz hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages