İlkbahar-Yaz Türlüsü Yemeğinin Kolay Tarifi - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

24 Şubat 2014 Pazartesi

İlkbahar-Yaz Türlüsü Yemeğinin Kolay Tarifi



Neden ilkbahar türlüsü yazdım. Çünkü türlünün içinde enginar var. Enginarın mevsimi çok kısa biliyorsunuz. Ama derin dondurucuya atarsanız bir kaç tane enginar, yazın, hatta kışın bile enginar yiyebilirsiniz. Enginarı ben dondurucuya herhangi bir işlem yapmadan suyu ile birlikte koyuyorum. Dondurucudan çıktığında tadı değişmeyen ender sebzelerden biridir.


Geçen sene benim dondurucuya attığım enginarlar bizim Aysel'in derin dondurucunun fişini çekmesi ve bizim de görmememiz nedeni ile heba olmuştu ama. (Hatta Aysel kısmetinizde yokmuş diye de pişkin pişkin yorum yapmıştı. Şaka şaka çok üzülmüştü zavallım ) Siz yine de enginar mevsimi geçmeden derin dondurucuya enginar atmayı unutmayın.



Malzemeler:


  • 1 adet enginar

  • 15 adet civarı taze fasulye

  • 2 adet patlıcan

  • 1 adet orta boy patates

  • 3 adet domates

  • 1 adet orta boy soğan

  • isteğe bağlı 3-4 diş sarımsak
Yapılışı


  1. Patlıcanları alacalı soyup, halka halka doğrayıp tuzlu suda acısı çıkana kadar bekletelim . Yaklaşık 30 dakika.

  2. Ben patlıcanı kızartmadan koyamıyorum. Siz isterseniz koyabilirsiniz. Patlıcanları önlü arkalı az yağda çok fazla kızartmadan çevirelim.

  3. Soğanları yemeklik, domatesleri ve patatesleri küp küp, enginarı 6'ya bölerek, sarımsakları diş diş, fasulyeleri yine 3-4 bölerek hepsini bir tencerede karıştıralım. 1 bardak su ve ve 1 tatlı kaşığı tuz koyalım. Kısık ateşte pişirelim. İnmesine yakın patlıcanları da katalım bir 10 dakika daha kısık ateşte pişsin.

  4. Ben yemeğe patlıcanları kızartma olarak kattığım için yağ koymuyorum. Ama isterseniz ateşten indirdikten sonra zeytinyağı katabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages