Hem yufka hem milföylü börek tarifim - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

19 Şubat 2014 Çarşamba

Hem yufka hem milföylü börek tarifim

Leziz yufka hem milföylü börek tarifim

26 Mayıs 2009'da yayınladığım bu postu yanlışlıkla sildim :(( Sonra sağolsun goggle'dan ön izlemeden geri alıp kopyadım. Aynen yayınlıyorum.


Son zamanlarda hanımların katıldığı günlerde yeni bir börek çeşidi var Bursa'da. Çakma su böreği gibi. Yapması da son derece kolay. Milföy'le beraber hazır yufka kullanıyor. Dolayısıyla çok da yağlı bir börek olmuyor. Kocaman da kabarıyor. Bence denenmeli. Son derece de lezzetli oluyor.


Bu arada kahvaltıları ben aldıktan sonra Bernardo'ya pastel renklerde çeşit çeşit kahvaltıklar gelmiş. Hayran oldum. Bernardo yetkililerine de neden 2 hafta önce getirmediniz diye de kızdım. Bence bir uğrayın.


23 Mayıs cumartesi günü de yanıma fotoğraf makinasını almadan leylek şenliğine gittim. İnanılmaz da hayıflandım. Manzara MUHTEŞEM'di. Seneyede karıcık kocacık çadır kurmaya karar verdik. Bulursam nette ki fotolardan koymak isterim. Çünkü gerçekten çok ama çok güzel bir şenlik oldu. Şevval Sam'da süperdi. 

Malzemeler:



  •     12 adet milföy yaprağı

  •      2 adet hazır yufka

  •      1 tabak dolusu ufalanmış peynir

  •      1/2 demet maydanoz

  •      1 şişe soda

  •      1 çay bardağı sıvı yağ

  •      2 adet yumurta
Yapılışı:



  1. 6 adet milföy hamurunu hafif açtırarak tepsiye serin. Açtırmak istemezseniz eğer daha fazla sayıda milföy hamuru kullanın. Milföy hamurunun üstüne yufkanın birini parçalayarak serin. Kıyılmış maydanozla karıştırılmış peyniri yufkaların üstüne serpin. Üstüne parçaladığınız 2. yufkayı atın. Milföy hamurlarını tekrar en üste koyun.

  2.  Milföy hamurlarının ayrım noktalarından yufkaları da kesin. 1 yumurtayı, 1 çay bardağı sıvı yağ, 1 şişe sodayı karıştırarak üstüne dökün. Diğer yumurtanın sarını da üstüne sürüp, fırında 180 derece üstleri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages