Türk Kahveli Kuki - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

25 Haziran 2013 Salı

Türk Kahveli Kuki

Türk Kahveli Kuki Tarifi.

Yapımı çok kolay, ama malzemesi biraz pahalı kurabiyeyi yapıp yedikten sonra çok beğeneceksiniz. Pastahane fiyatlarından çok ucuza gelen bir tarif bu...

kuki tarifi
Fotoğraflarını ufo' ya benzettim.Çikolatalı ufo'lar...

MALZEMELERİ:
250 gram kırık ceviz
90 gram bitter kuvertür
30 gr margarin (teremyağ kullandım)
32 gram un
2 gram kabartma tozu
1 yumurta
100 gram damla çikolata
3 gram türk kahvesi

YAPILIŞI:
Kuvertür çikolatayı ve damla çikolatayı bitter  almayı tercih ediyorum. Sütlü olanı, browni ve supangle de kullanamıyorum. Elit marka alıyorum.Buzdolabına koymuyorum.Kuvertür çikolatada %70 yazmasına dikkat ediyorum. Metro grosmarketlerde bulunuyor.

1- Margarini ocakta eritelim,ocaktan alıp kuvertür çikolatayı içine atıp sadece tatlı yapımında kullanılan tahta
kaşıkla devamlı karıştırarak eritelim(yemeklerde kullandığımız tahta kaşıklar, tatlılara  kokusunu bırakıyor, iyi sonuç alınamıyor o yüzden).
2- Eriyen malzemeye diğer malzemeler ekleyelim, yumuşak hamur olacağı için,yarım saat dolapta bekletelim. Hamuru dolaptan almadan ellerimizi dondurucuda soğutalım,avuç içimiz sıcaksa hamur hemen kendini salıyor. Meşe büyüklüğünde veya ceviz büyüklüğünde toplar yapıp tepsiye sıralayalım(kolay şekil alan bir hamur değil, hamurun hepsini dolaptan çıkarmayııp, einizdeki hamur bittikçe devamını alabiliriz). 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 8-10 dakika pişirelim.
3- Fırından çıkınca çok yumuşak oluyor ve  içindeki çikolata soğudukça kıvam alıyor, ve kıtır kıtır oluyor



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages