Bal Kabakli Pasta Tarifi - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

14 Haziran 2013 Cuma

Bal Kabakli Pasta Tarifi

Bal kabağı tatlısı nasıl pastaya dönüştü ?











Farklı malzemelerle farklı lezzetler denemek kanıma işlemiş bir kere.Aniden gelen telefonla, yarın gelecek olan arkadaşlarıma evdeki savyer (kedi dili )bisküvileriyle  ne yapsam diye düşünürken, aklıma buzdolabındaki bal kabağı tatlısı geldi.Ben farklı  lezzette bir pasta hazırlayacak olmanın, kabak tatlım da şık bir pastaya dönüşecek  olmasının sevinciyle neler mi yaptım buyurun tarife :
MALZEMELER :

2 su bardağı püre haline getirilmiş kabak tatlısı

2 su bardağı süt
1 paket vanilyalı puding
24 adet savyer bisküvisi (kedi dili bisküvi)
Kabak tatlısının şerbeti,

HAZIRLANIŞI :
Önce , şerbetinin süzülmesi için kabak tatlısını süzgeçe aldım.
2 bardak sütle pudingi pişirip soğumaya bıraktım. Puding katı kıvamlı olacak. Özellikle az sütle pişirdim kabak püresini ilave edince sulanmasın diye. Şerbeti süzülen bal kabağı tatlısını el blenderından geçirdim.Soğuyan pudingi de ilave edip tekrar el blenderından geçirdim. Böylece turuncu renkli bir krema elde etmiş oldum.
Püre haline getirdiğim bal kabaklarını pudinge ilave etmeden önce sizlere tam bir ölçü verebilmek için su bardağına doldurarak ölçtüm. 2 su bardağı dolusu  çıktı.
18 cm lik çember kalıbın , çember kısmını servis tabağına aldım , savyer bisküvileri kabak tatlısının süzülen şerbetine hafifçe batırıp bekletmeden çıkarıp (çok çabuk yumuşayıp dağılabiliyor) çemberin içine dizdim. Tatlının şerbeti az ise biraz suyla sulandırabilirsiniz. Üzerine kabaklı kremadan yaydım ve bir kat bisküvi bir kat krema olarak bisküviler bitene kadar kat kat dizdim. En üstüne de bolca krema sürerek buzdolabına kaldırdım. Biraz krema kaldı.Onu da bir kaseye koyarak buzdolabına kaldırdım. Yan duvarlarına sürmek için.Ertesi gün çemberi çıkardığımda, kremanın kendiliğinden yan duvarlarına kadar indiğini sürmeye gerek olmadığını gördüm. Kalan kremayı süsleme pompasına doldurarak, pastanın üzerine toplar sıkarak süsledim. Gerçekten de çok hafif ve süper lezzetli bir pasta oldu.
Bal kabağı yemeyen çocuklarınıza bu şekilde pasta yaparak yedirebilirsiniz. Çünkü çok faydalı bir besin kaynağımız. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages