PEYNİRLİ SOĞANLI POĞAÇA - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2 Nisan 2013 Salı

PEYNİRLİ SOĞANLI POĞAÇA

PEYNİRLİ SOĞANLI POĞAÇA


Üzerimde bir tembellik,isteksizlik ve keyifsizlik var.Tabi sebepsiz değil,bir türlü kurtulamadığım sağlık sorunlarım yüzünden.. Tam birinden kurtuldum çok şükür,derken..Farklı bir rahatsızlığım çıkıyor.:((
"Elbet vardır bir hayır,Allah beterinden korusun"diyorum,şükrediyorum ve sabrediyorum ama insanın neresi acırsa,canı oradaymış ya...Benimde öylee..:(
Birde Allah ömür versin benim 3 canavar var ki..:)))Ben bir köşede,biraz uzanıp ağrılarımı dinlemek isterken onların"Anne baksana,anne bana vurdu,anne saçımı çekti"çığlıkları arasında gün nasıl başlıyor ve bitiyor anlamıyorum..:)))))))
Kimseyi sıkmak istemediğim için daha fazla uzatıp,rahatszlığımın ayrıntılarına girmiyorum,zaten hemen  hemen hepimizin  bir sorunu,sıkıntısı var.:(((
Sadece ziyaretlerinize gelemiyorum ya,sebepsiz değil,bilin istedim..
Buna rağmen beni  yanlız bırakmıyorsunuz yaa,çok ama çok teşekkür ederim.
Bloğuma tekrar ara vermekte istemiyorum,ara verdikçe araya soğukluk giriyor ve dönüş yapmasıda zorlaşıyor sanki..Bir süre daha beni idare edin ne olur..:)))
Peynirli poğaçann gelince, benim mayalılarla aram iyi olmadığı için en sık yaptığım ve en sevdiğim poğaçadır kendisi..
Herkesin vardı böyle katı yağla yapılan,ağızda dağılan bir poğaça tarifi..
Benimki de bu..:((Bu defa içine 1 bardak mısır unuda ilave ettim,sanki daha bir lezzetli oldu gibi..:))
İçine de soğan kavurup,lorla karıştırıyorum ben,böylesi daha lezzetli oluyor bence ama her damağada hitap etmeyebilir,benden söylemesi..:)))

Peynirli Soğanlı  Poğaça için malzemeler :

  • 200 gr tereyağ ( oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tepeleme tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı mısır unu
  • 1 pk kabartma tozu
  • Yarım çay kaşığı karbonat
  • Yeterince un
İçi için :
  • Tatlı lor ( 300 gr )
  • 1 tane kuru soğan
  • Karabiber ve tuz
  • Üzeri için susam
Hazırlanışı :
  1. Önce soğanlar minik minik doğranır ve az yağda kavrulur.
  2. Soğanlar ılıyınca lorun içine ilave edilir ve tuzu,karabiberide serpilir karıştırılır ve bir kenarda bekletilir.
  3. Ayrı bir kapta un ve mısır unu hariç tüm malzeme iyice karıştırılır.
  4. Önce mısır unu daha sonra beyaz un azar azar ilave edililerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğrulur.
  5. Hamurdan cevizden az büyük parçalar kopartılıp yuvarlanır ve avuç içi kadar açılır.
  6. İçlerine soğanlı lor karışımından azar azar konarak kapatılır.
  7. Üzerine yumurta sarısı 1 tatlı kaşığı suyla karıştırılıp fırçayla sürülür ve susam serpilir.
  8. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages