LUTENİTSA KAHVALTILIK SOS - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2 Nisan 2013 Salı

LUTENİTSA KAHVALTILIK SOS

LUTENİTSA  KAHVALTILIK SOS


Nerden başlasam,ne yazsam,aslında nasıl teşekkür etsem bilmiyorum..:)))
Günlerdir tam yazmaya başlamışken,vazgeçip siliyorum yazdıklarımı...Böyle uzun bir aradan sonra tekrar dönüş yapmak ne zormuş öyle:)))Bazı bloglarda okurdum,ara verdiklerinde gelen mesajları ve mail kutularının dolduğunu filan yazarlardı ve bende "atıyosun"derdim,kendime kendime ve burun kıvırırdım bu yazdıklarına..:)))))))
Şimdi aynı şeyi ben yazıyorum:)))) öyle çok mail  ve mesaj aldım kii her defasında hem şaşırdım hem mutlu oldum.İlginiz ve dualarınız  için çoooook teşekkür ederim.
Ayrıca Derya ablama ne kadar teşekkür etsem azdır,beni telefonlarıyla hiç yanlız bırakmadı.
Ablacım Allah razı olsun,seni çok seviyorum.:))))
Kendimden haber vermek için yazmayı çok istedim ama tam olarak pek birşeyde değişmedi,ameliyatlarımı oldum ama yine ağrı içinde kıvranıyorum ve özellikle şu aralar  sadece püre yiyorum,yemekten keyif ve lezzet almayı unuttum desem yeridir:)))
Merak edenler için son 4 ayı kısaca yazmak istiyorum.
Bloğumdaki son yazımdan birkaç gün sonra ilk ameliyatımı olsum ve tahmin ettiğim gibide çok zordu ve sonrasında 3 ay yüzümün sol tarafını hissetmedim,uyuşuktu ve ağrım beklediğimden de çoktu ama çok şükür hafif bir kasma bırakmış olsada atlattım sayılır.
İkinci ameliyatımıda yaklaşık 15  güm önce üst  çenemden oldum ve ilkindende zor oldu.
İğnelerle ağrılarıma dayabiliyorum:((((((
İçindeki yabancı maddeyi temizlemek için çenemin sol tarafındaki kemikler kırılmak zorunda kaldığı için oraya 4 tane vida ve yapay bir kemik takıldı:)))))
Böyle oluncada ben püre bile yerken çok zorlanıyorum ve çenemi hareket ettiremiyorum.
Bundan sonrası içinde çenemi nasıl kullanabileceğim ve eskisi gibi olabilecekmiyim hiç bilmiyorum:))) ALLAH büyük,hakkımda hayırlısı ne ise o olsun inşaAllah..:))))
Duanın altında dert eylenmez,banada dualarınızda yer verirseniz çok sevinirim çok:)))
Benim bu durumum milyonda bir rastlanan  bir doktor hatasıymış ve ege üniversitesinde öğrencilere
ders olarakta verilecek,bunları bana yaşatan pisliğe dava açtık ve inşaAllah cezasını çekicek..

Neyseee !çok uzattım,inşaAllah sıkılmamışsınızdır..:))
 Şimdi gelelim tarife..:)))
Ben yiyemiyorum diye evde yemek pişmiyor değil tabiiii:)))Bu sene çok şükür kış hazırlıklarımı bitirdim ama istediğim gibi fotoğraflayamadım ve geçte kaldım zaten paylaşmak için...
Bu göçmen sosu bloglarda çok paylaşıldı.Lutenitsa diyende var,avjar sos diyende..
Eşim Bulgaristan göçmeni ve onlarda yapıyor bu nefiss sostan ve onlar kahvaltılık sos dedikleri için bende öyle yazdım.
Lunenitsa ve avjar sos arasındaki fark avjar sosta  soğan olması ve sirke olmayışı sadece ve aslında lünenitsayıda soğanla ve sirkesiz yapanlarda var,aynen kayınvalidemin yaptığı gibi:)))
Aslnda ikiside bildiğiniz aynı sos..:)))))Benim tercihim sirkesiz  olanı,eğer illede ilave edicekseniz birkaç yemek kaşığını geçmesin,zaten domates yeterince ekşilik veriyor ve sirkeyide fazla ilave edince lezzetini bozabiliyor.
Yıllardır bu sostan öyle çok yedim ve bu senede öyle çok yaptım kii,bu sos tarifinin sonuna kadar arkasındayım..:)))))))

Denemek isteyenler için tarif :

 MALZEMELER :

  • 3 kilo domates (yuvarlak)
  • 4 kilo kırmızı biber
  • 400 gr kuru  soğan
  • 1.250 gr kilo patlıcan
  • 600 gr havuç
  • 1,5 su bardağına yakın zeytinyağ
  • 1 baş sarımsak
  • Karabiber
  • Kimyon (isteğe bağlı )
  • Acı pul biber ( isteğe bağlı)
  • Tuz
HAZIRLANIŞI :
  1. Biberler ve patlıcanlar közlenip kabukları soyulur ve bıçakla irice kıyıldıktan sonra  büyük ve derin bir tencereye alınır.
  2. Domatesler kabuklarını ben soymuyorum ama tercihe göre siz soyabilirsiniz soyabilirsiniz ve daha sonra doğrayıp aynı tencereye  , rendelenip,zeytinyağda kavurduğumuz havuçlarla birlikte ilave ediyoruz. 
  3. Soğanıda az yağda  kavuruyoruz ve karışıma ilave ediyoruz.
  4. Yeterince tuz serpilir ve koyulaşana kadar arada karıştırarak karışım kaynatılır.
  5. Koyulaşan sos blendırdan geçirilir.
  6. Zeytinyağı,baharatları ve rendelenmiş sarımsaklarıda ilave ediltikten sonra tekrar kıvamını bulup koyulaşana kadar kaynatılır.
  7. Sos sıcak sıcak kavanozlara paylaştırılır ve yeni kapaklarla sıkıca kapatılır ve bir havlunun üzerine ters çevrilip,ertesi güne kadar bekletilir.
  8. Kavonozu açtıktan sonra bozulmaması için buzdolabında bekletirlir.
Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages