EV YAPIMI TARHANA - Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Lezzetli Tadına Doyum Olmayan Yemek Tarifleri

Yapılması en kolay leziz çorba, meze, tatlı, salata ve yüzlerce yemek tarifleri sizleri bekliyor.

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2 Nisan 2013 Salı

EV YAPIMI TARHANA

EV YAPIMI TARHANA 

Kış hazırlık için en kıymetlisinide yaptım çok şükür..:)))))) Bu sene çok gözümde büyütmüştüm tarhana yapımını ama  yapmasamda olmazdı..
Çocuklar çok seviyorlar ve evde yapılan yemeği beğendiremeyip,yediremediğimde yada hastalandıklarında kurtarıcım oluyor tarhana çorbası...
Ben annemden öğrendiğim gibi yapıyorum yıllardır ama tarhana yörelere göre farklılık gösteriyor.
Temel malzeme aynı ama ölçüler farklı olduğu gibi,sütle yapılanı,mercimeklisi,havuçlusu,nohutlusu
 olduğu gibi ekmek hamuruyla veya mayayla  mayalandıranlarda var.
Ayrıca mayalanması için bekleme süreside değişebiliyor.Annem mutlaka 10 gün mayanladırır,ilk 3 gün ekşir,sonraki 3 gün acılaşır ve son 3 günde tatlanırmış tarhana..:))))))
Ne kadar doğru bilmiyorum ama içindeki bazı vitaminlerin oluşması için de bu süre gerekliymiş..
Son olarakta bence tarhananın olmazsa olmazı tarha otu,onun o aroması ve miss gibi kokusuna bayılıyorum.
Ayrıca ben tarhanamı yaptıktan sonra aynı tarhana malzemelerine acı yeşil biberde ilave ederek kaynatıp,püre haline getirdikten sonra  sıcak  kavonozlara döküp,kapaklarını sıkıca kapattıktan sonra kışlık hazırlıyorum.
Buna tarhana içi diyoruz biz ve kışın bu kavanozları açıp yoğurtla karıştırıp yemeklerin yanında yiyoruz.
Bol acılı nefisss birşey oluyor.Yapanlar mutlaka vardır veya adı farklıdırda ben yanlış biliyorumdur belki ama
bilmeyenler için birkaç gün sonrada onu paylacağım inşaAllah..
Ayyy ne çok uzattım..:))))))Huzurlu,hayırlı ve güzel bir hafta diliyorum ve hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler :

  • 1 kilo kırmızı biber
  • 1 kilo domates
  • 1 kilo kuru soğan
  • 1 kilo süzme yoğurt
  • Yarım kilo haşlanmış nohut
  • 1 demet tarhana otu
  • 1 demet nane
  • 1 demet maydonoz
  • 5 diş sarımsak
  • Un ( 4 veya 4 buçuk kilo )
  • Tuz
Hazırlanışı :
  1. Domatesleri,soğanları ve biberleri irice doğrayıp en alta domatesler gelicek şekilde düdüklü tencereye  dolduruyoruz ve 2 su bardağı su ilave edip,en üstünede tarhana otunu ve naneyi ilave ettikten sonra düdüklünün kapağını kapatıyoruz ve 30 dakika kadar haşlıyoruz.( bu süre değişebilir )
  2. Düdüklü kullanmak istemeyenler su miktarını biraz daha arttırabilir.
  3. Tarhana malzemeleri piştikten sonra içinden tarhana otunu çıkartıp atıyoruz ve suyunuda ayrı bir kaba ayırıyoruz.
  4. Kalan malzemeleri blendırdan geçirip ılıyana kadar bekliyoruz eğer çok koyuysa bu karşımdan ayırdığınız sudan ilave edebilirsiniz ama çok koyu olacağını zannetmiyorum ve bu su ilave edilmezse daha iyi olur.Sonra yoğurdunu ve yine blendırdan geçirdiğiimiz nohutları ve tuzunu ilave edip azar azar un ilaveside yaparak yaklaşık 3 kilo unla yoğuruyoruz.
  5. Üzerini temiz bir örtüyle kapatıp,10 gün kadar bekletiyoruz ama hergün bu hamura 1 avuç un ilave edip yoğrulacak.Çok fazla kabardığındada arada birkaç dakika yoğurursanız hamur söner.Hamur un ilavesi yapmadan yoğrulabilecek kıvama gelene kadar hergün azar azar un ilavesiyle mutlaka yoğrulmalı...( ben 10 gün boyuncada ilave ettiğim un miktarıyla birlikte tam olarak 4 buçuk un kilo kulladım )
  6. 10 günün sonunda hamuru küçük parçalara ayırıp,temiz bir örtünün üzerinde kurutuyoruz ,arada parçaları ters,yüz edin
  7. Tam olarak tamamen kurumadan robotta un haline kadar gelene kadar çekin.
  8. Un haline geldikten sonra yine bir örtünün üzerine tarhanaya yaydıktan sonra tamamen nemini kaybedene kadar kurutuyoruz.
  9. Kuruyan tarhana bez bir torbanın içinde biraz tuzla karıştırdıktan sonra bekletilebilir.
Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages